Senarai yang curi tengok diari aku

10 June 2011

Senarai Drama Korea paling Menarik

Aku banyak menonton drama Korea.
Aku minat cerita romantik komedi.
Menarik.
Ini senarai aku (tidak mengikut kronologi).
1. Full House
Lakonan berkesan Rain Bi dan Song Hye Kyo. Aku cuma ingat Rain.
2. My Girl
Aku suka cerita ini.
3. My Name is Kim Sam Soon
Cerita ini membuktikan bahawa pelakon perempuan tidak perlu cantik dan berbadan kurus untuk menjayakan sebuah drama. Cerita ini merupakan cerita pertama yang aku tonton berulang-ulang kali.
4. Marry Me
Plot menarik. Mengisahkan seorang lelaki muda yang bercinta dengan perempuan yang lebih berusia. Plot yang sungguh menarik dan segar.
5. Goong
Cerita ini agak menarik tetapi saya tidak akan menontonnya berulang kali.
6. Oh Soo Jung, Get Carl!
Aku suka cerita ini kerana aku rasakan watak utama perempuan tersebut amat menarik.
Aku sudah menonton terlalu banyak cerita. Banyak yang telah aku lupa.
Cerita yang aku tonton dalam tahun 2010/2011,
1. Prosecutor Princess
Aku tidak suka para barisan pelakon pada awalnya. Walaubagaimanapun, cerita ini amat menarik dan berjaya memancing aku untuk terus menonton serta menimbulkan perasaan ingin tahu.
2. Secret Garden
Cerita yang agak menarik, namun aku tidaklah menontonnya berulang-ulang kali seperti teman-temanku.
3. Babyfaced Beauty (ongoing)
Aku gemar cerita ini.

Selepas ini aku akan menonton My Princess.

***Sebenarnya, aku telah tonton banyak drama Korea, tetapi kebanyakannya telah aku lupa.
Jika anda sebut tajuk, aku pasti tahu. Ini benar. (Sungguh bertentangan dengan deskripsi blog aku.)

2 comments:

  1. Yup, Korean dramas memang addictive..suke no 3 (My name is Kim Sam Soon) ^^

    ReplyDelete
  2. Hey nice post^^. Feel free to learn Korean at our blog. Check out our latest post : Questions Structure

    ReplyDelete